vrijdag 2 januari 2015

Gelukkig Nieuwjaar!

Om te beginnen een Gelukkig Nieuwjaar iedereen! Whoehoe!

Inmiddels zijn we weer bekomen van al het gefeest, het kado's uitwisselen en de lange etentjes dus is het tijd voor een overzichtje! Voor mij was het een tijd van Yule. Dit jaar heb ik alle 12 dagen gevierd van Yule met behulp van een 12 dagen tarotlegging. Super leuk en toch best casual. Wat het voor mij vooral deed was dat na de feestjes het rustgevend was om de kaart van de dag even om te draaien en te duiden.

Zie de legging op tarotcirkel.wordpress.com !!

De mini-ritueeltjes droegen elk bij aan de ervaring van een meer alledaags yule.  Want hoewel ik mijn yule-blok had versiert en op het altaar had liggen. Hij kon gewoon niet op tegen onze prachtige pagan kerstboom! Vol met houten rendieren en mini bomen om de terugkomst van Koning Eik te vertegenwoordigen en natuurlijk wat glimmende en weerspiegelende ballen om het kwade af te weren. Oh en de kadootjes! Niets beter dan een hele hoop kadootjes onder de boom om weg te geven.

Op de laatste dag van het jaar sloot ik de Yule-periode af met een laatste duiding en ritueel. Zo ook een paar wensen om het nieuwe jaar in te nemen. Mooi wensen, een voor een vriend, een voor een relatie en een voor mezelf.  Geen meditatie dit keer maar gewoon simpel being in the moment.

Als laatste de nieuwjaarsdoelen.... We maken er allemaal wel. Die van mij zijn best eenvoudig en horen eigenlijk best bij mijn Samhaindoelen:
1. Minder TV en Facebook
2. Meer wandelen en lezen

Mijn samhain doelen waren gericht op meer aanvoelen en het ontwikkelen van mezelf. Ach jullie hebben mijn moodboard kunnen zien ;) Vanaf vandaag (of euhm gisteren!) staat er vanalles op het programma, mijn eerste maanden zijn al goed volgepland. Nu nog met examens, maar aan het einde van de maand komt er een creatief projectje aan en er staat genoeg gepland ;)

Iedereen een geweldig 2015 gewenst en denk eraan:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten