zaterdag 5 april 2014

Boekenkast

Ik dacht ik kijk eens in mijn boekenkast om te zien of er nog hekserige boeken te vinden zijn.. Tot mijn verbazing waren het er nog erg veel eigenlijk. Allereerst een foto uit mijn "niet-hekserige" boekenkast:


Vanuit mijn boekenkast pik ik een paar boeken eruit en ik som ze even op met een kleine uitleg.

De kleine geschiedenis van de doden - Kevin Brockmeier: Dit boek gaat over een visie op reïncarnatie en de 'hemel'. Het boek gaat er namelijk van uit dat in het dodenrijk enkel de zielen overleven die nog in de herinneringen leven van de levenden. Op zich een mooie gedachte. Maar dan breekt er een geheimzinnige ziekte uit die de mensheid uitroeit. Hoe dat dan afloopt? Ik zou zeggen lees het boek ;)
Wat ik hieruit heb gehaald is een manier van denken over doodgaan en zielengroepen. Ik denk dat als mensen sterven ze blijven hangen in een bepaalde ruimte, wachtend tot hun zielengroep weer compleet is om een nieuw avontuur aan te gaan. In elk leven dat we leiden hebben we een bepaalde opdracht. Voltooien we die niet dan komen we in een cirkel terecht waar we blijven in hangen tot we eindelijk onze les hebben geleerd.

Gods Dwazen - Joanne Harris: Dit boek was voor mij een aanleiding om het tarot een eerste keer te bekijken jaren geleden. Het wordt veelvuldig gebruikt door het hoofdpersonage en zij is dan ook een zigeuner die in een klooster woont. De eenvoud van zo een leven en de devotie, niet alleen naar god maar ook aan de andere zusters, was een complex iets. Het intrigeert me. Al bij al genoeg stof tot nadenken.

Prinses van de Wind: In dit boek vinden we een verhaal dat stamt uit de 11e eeuw, meer specifiek de slag om Hastings. Een zigeunermeisje vindt haar weg van de straat naar de koninklijke paleizen van koning Henry de zoveelste. Eenmaal daar treft ze een nar aan, deze nar vertelt haar over het druidisme en hoe de druiden haar kunnen helpen met haar lichamelijke invaliditeit. Ze reist tot de druiden, leert daar hoe het jaarwiel werkt en hoe magie werkt en haar leven verandert drastisch. Voor mij een pakkend liefdesverhaal maar ook een kijkje naar de magische wereld, een wereld vol bewustzijn en verborgen kennis.



Dit is mijn tweede hekserige boekenkast. Hierin staan de echte wiccan  en hekserige boeken, maar ook spiritueel inspirerende boeken en naslagwerken. De mappen links bevatten informatie over vegetarisch eten, glutenvrij eten en losse artikelen. De map met het lintje is mijn Boek der Schaduwen, deze gebruik ik alleen maar om in samen te vatten, het bevat de hoofdpunten van mijn pad en de dingen die ik belangrijk vind. Momenteel is het nog onder constructie maar of ik het nog ga behouden om er echt mee te werken? Dat weet ik nog niet, voor nu is het een mooie bundel met mijn pad.

Solitary Witch - Silver Ravenwolf: Een heel speciaal boek voor mij, dit is namelijk een souvenirtje uit Glastonbury. Ik zag het staan in een boekenwinkel en het moest gewoon mee naar huis. Dit is groot naslagwerk waarin van alles is terug te vinden, van cirkel trekken tot numerologie, van tarot tot elementen en van godheden tot effectieve spells. Het leest makkelijk weg en ruikt ook erg lekker naar oud boek. Graag mag ik hierin eens snuisteren als ik geen inspiratie heb voor een Sabbat, artikel voor Carya of gewoon om herinneringen op te roepen.

Silver Moon - Teresa Moorey: De nederlandse versie hiervan was het allereerste hekserig boek dat in mijn handen lag. Geweldig vond ik het, er waren mensen die net als ik gefascineerd waren door de maan en hier zelfs hun leven rond hadden draaien. Dat wou ik ook! Pas jaren later heb ik het zelf gekocht. Dit is mijn inspiratie voor meditaties, esbats, magie, koken. Oh vanalles heb ik al uit dit boek gehaald.

De Celestijnse Belofte - James Redfield: Misschien klinkt het vreemd uit de oren van een jong meisje maar dit boek maakt ook deel uit van mijn pad. Het gaf me inzichten over waarom sommige dingen gebeuren, en hoe toevallig toeval is. Deze boeken komen nog uit de persoonlijke collectie van mijn moeder, maar ik weet dat mijn vader ze vroeger ook had. In feite is deze trilogie een hype geweest, lang voor ik werd geboren. 


Ach ja ik heb inmiddels nu al zoveel boeken gelezen, eigenlijk kan ik niet stoppen met vertellen, maar dat is voor de volgende keer ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten