maandag 7 juli 2014

Litha 2014

Ik heb even gewacht met mijn litha verslag omdat er een meeting gepland stond van Carya en daar zouden we ook nog een aantal Litha activiteiten en een ritueel doen. Maar hier komt ie dan!

Eens zien, mijn eigen viering was vrij simpel en rustig. Een lekkere wandeling, een ritueel bad, een lichte meditatie en dan nog een klein dingetje vanuit mijn online coventijd. We deden aan wensen toendertijd. En toen we de coven stil legden riep ik nog heel luid "Dat doe ik noooooit meer!". Maar eigenlijk, het heeft wel iets vertrouwds. De vorige wensen zijn besproken en ontbonden, de nieuwe wensen heb ik opgeschreven en bekrachtigd met vuur. wat een wonderlijk element toch :) 

Voor het bad heb ik een speciale kruidenmengeling gebruikt en dat toegevoegd aan een half kopje suiker en 2 eetlepels olijfolie. Hiermee kan je dan scrubben en de olie zorgt voor een heerlijk gevoede en zachte huid. De kruidenmengeling bestond uit:
  • Van elk een eetlepel: tijm, rozemarijn, munt en lindebloesem
  • Een theelepel roos, lavendel, kamille en goudsbloem
En al zeg ik het zelf, het was heerlijk! En de geuren waren gewoon perfect voor een zomers bad.

En dan de meeting! Och het was zo leuk en gezellig. Tijdens de meditatie schoot ik gewoon helemaal vol. Na bijna een jaar hard werken waren de meesten daar, ze luisterden naar mijn vriendin die de meditatie voorlas. Ik zag zoveel vertrouwen, zoveel liefde voor elkaar. Allen zo stil en in meditatie verzonken.  Dus toen iedereen weer terug kwam en langzaam haar ogen opendeed kon ik niets anders dan alles maar laten gaan. Er was gezegd dat het ritueel één grote lach ging worden, nou dat begon al goed ;) Uiteindelijk was het prachtig. Iedereen deed heerlijk mee, geen problemen op wat vallende voorwerpen na, en het was zo persoonlijk. Hier ga ik nog lang met plezier op terugkijken. Ik mag me een gelukkig mens noemen. 

Hier nog een foto tijdens het ritueel van mij terwijl ik mijn vriendin toesprak voor ze aan haar toewijding begon. De kleuren en mijn gezicht zegt alles over die dag:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten