woensdag 20 augustus 2014

De stroming in het leven

Pff zo zeg, het vurige deel van het jaar is voorbij! Het heeft me veel gedaan, ik heb gewerkt met vuurmagie, kaarsen, wierook en vuur in mijn leven gebracht en in mijn spiritualiteit. Nu is het tijd voor water. En hoewel ik mezelf had voorgenomen dat ik niets zou doen om me voor te bereiden op het komende water, het water is naar mij gekomen. Langzaam als de komst van de vloed, zo heeft water mij verrast en overrompelt.

Wat is water voor mij? Water is in mij, ik ben water. Lucht laat me denken, zingen en schrijven. Vuur laat me werken, leren en ervaren. Water is in mij, ik ervaar het, voel het en laat het stromen. Water is mijn bloed, bloed dat door mijn aderen stroomt en eens per maand naar buiten komt. Voor velen is het zóóó vies om hun maantijd te hebben, eraan te denken en laat staan erover te praten, ik vind het een zegening! En ik kan er niet blij genoeg mee zijn. Weten dat alles werkt, mijn lichaam zich voorbereid op een ander deel van mijn leven. Mijn maantijd is een klein feestje. Ja ik heb ook pijn, krampen, rugpijn, en soms zelfs een chagrijnige dag. Maar over het algemeen straal ik ook, ik voel mijn kracht en weet mijn sterke punten te benadrukken.


Ik ben ook erop uit getrokken en heb gezocht naar water de afgelopen dagen, zie het resultaat hierboven. En een overdenking van water geeft me het volgende: lucht komt en gaat als het blieft, vuur blijft niet in leven als het niet gevoed wordt, maar water is. water stroomt, water regent, water geeft cyclussen aan. De rivier komt en gaat niet, de rivier is. je hoeft geen aandacht te besteden aan de rivier, ze is.

Het water komt het jaar in met Lughnasadh, komt op een hoogtepunt met Mabon en geeft haar plaats af bij Samhain aan Aarde. Maar laat me niet vooruit lopen. De oogsten stromen binnen, de regen komt met bakken uit de hemel. Water staat ook in contact met de maan, of de maan met water. En de maan is mijn ding. Ik hou van de maan, de effecten die ze heeft, en mijn momenten met haar. Binnenkort komt mijn waterstuk online!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten