dinsdag 5 augustus 2014

Lughnasadh 2014




Zo zeg wat was me dat een weekend! Heb ik al eens gezegd dat Lammas mijn favoriet jaarfeest is? Nou en gevierd heb ik! Wandelingen door het bos, door de moestuinen, een ritueel, heerlijk eten, pfoe het lijkt bijna te veel om op te noemen!

Laten we bij het begin beginnen, lekker simpel. Dus ik heb het eetfestijn over 3 dagen verspreid, erg handig en zo hoef ik met het hete weer niet de hele tijd in de keuken te staan. We aten vrijdag verse quiche uit eigen oven, zaterdag de restjes en zondag maakte ik muffins met zomers fruit. Om je vingers bij af te likken!

Vrijdag heb ik mijn plekje schoongemaakt, opgeruimd en Lammas-klaar gemaakt. Dit jaar koos ik om met de kleur rood te werken. Het is een warme zomerkleur  maar net zo belangrijk is het de kleur van maanbloed en daarmee vrouwelijkheid. En aangezien ik had besloten om mijn toewijding te vernieuwen was dit wel zo geschikt. Eigenlijk nu ik het zo zie komt lammas niet echt terug op mijn altaar, en  ik ben vergeten een foto te maken van mijn oogstmandje met alle korenhalmen, bessen en bladeren... Ach ik was er blij mee :) Op het altaar zie je veel van de spulletjes die ik in de loop der jaren heb verzameld. 

Links zie je een zwart geval, dat is mijn boek waarin ik alle informatie beschrijf dat voor mij op een bepaald punt belangrijk is geweest. Zo is er een pagina voor  god en godin, maar ook een mini biografie, en er komen nog pagina's over de online coven waarin ik zat en natuurlijk moet Carya er nog in!


Maar ik dwaal weer eens af. Dus mijn ritueel ging vrij vlot, en veel beter dan verwacht. Ik was van plan om Lilith aan te roepen aangezien zij de godin is waar ik het meest mee werk maar iets hield me tegen. Dus heb ik met het beeld van de vrije en wilde vrouw gewerkt. Daarnaast heb ik voor het eerst gewerkt met voorouders. En eigenlijk beviel dat best wel. Dus ik kan iedereen aanraden om het een uit te proberen.

Ook had ik met Litha heerlijke wierook gekregen van een Caryalid. Dus het leek me een mooi idee om dat te gebruiken tijdens mijn toewijding aangezien zij de hare (en de rest van de groep ook) met Litha deed. En dus dacht ik: ik brand die wierook! En hij rook geweldig! echt geweldig... Dus heel de slaapkamer rook schitterend, maar de woonkamer stond helemaal blauw! Een nachtje later met alle ramen open was het opgelost maar de slaapkamer ruikt er nog naar. Dus weer een goede tip uit het leven van een heksje: Gebruik losse wierook enkel met de ramen open, en met mate.

Bij de laatste lammas wandeling door het bos vond ik ook nog eens iets waar ik al lang naar op zoek ben: Een bot! Ik heb geen idee wat voor een bot het is, maar hij zal super staan op mijn winteraltaar. Dus ik hou hem lekker toch ;)


Iedereen nog een prachtig Lughnasadh gewenst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten