vrijdag 19 september 2014

I Love Tarot

Zo de grote arcana is af.... Gek eigenlijk. Het begon in oktober vorig jaar en dit deel van het tarot zit er nu op. Ik speel nog even met het plan voor het kleine arcana. Het moet duidelijk zijn waar dit deck voor bedoeld is, maar waar is het voor bedoelt?

Eigenlijk begon ik hiermee om de tarot te leren kennen, en een jaar later ben ik gek van het tarot! Oh ik ben gewoon verliefde geworden op het systeem, de kleuren en de symboliek! Mijn decks, ja inmiddels zijn het decks geworden, liggen dag en nacht op mijn altaar. Ik mag er graag een kaart uit trekken en naar kijken, ophalen wat het verhaal is achter de kaart en genieten van de afbeelding. Soms blijf ik een hele dag tot zelfs week over een kaart nadenken, mediteren en lezen. Vooral veel lezen kwam naar voren in de afgelopen maanden.

Dus waar is mijn persoonlijk deck voor bedoelt? Het is een deck dat mij vertegenwoordigt, daarom mag het af en toe veranderen. Het is een deck dat eigendom is van een vrouw, stevig in haar schoenen, dapper genoeg om haar eigen woorden te uiten. Dit deck vertegenwoordigt haar denkwijze, haar begrip van de kaarten. Dit zal een meditatief deck worden, een deck gemaakt om stof te geven om over na te denken en te praten. Vooral het veranderende aspect spreekt me hier aan, de kans om telkens nieuwe betekenissen te zoeken en vinden achter een bepaalde kaart. Dit is wat mij (nu) aantrekt in het tarot, en hiervoor in hekserij. De eeuwige verandering en mogelijkheid om telkens bij te leren en te groeien.

Daarom zal het kleine arcana afwijken van het grote arcana. Fors afwijken. Van wat ik tot nu toe gelezen heb over het kleine arcana zijn dit gevoelens, situaties en gedachtes. Maar geen patronen of archetypen meer zoals we bij het grote arcana aantreffen.

Ach jullie zullen vanzelf zien hoe ik de kaarten stuk voor stuk ga aanpakken :)

Hier alvast mijn basis voor elk element:


Achtergrond Zwaarden

Achtergrond Staven

Achtergrond Bekers
Achtergrond Pentakels



Geen opmerkingen:

Een reactie posten