vrijdag 26 september 2014

Mabon 2014

 Mabon is alweer voorbij. Dit is ook weer een van de sabbats waar ik het persoonlijk soms wat moeite mee heb. Ik hou van de oogstfeesten, begrijp me niet verkeerd, maar mabon is er eentje die ik niet altijd groots vier.



Zelf vergelijk ik Mabon met het Amerikaanse Thanksgiving. Dit is namelijk een feest van dankbaarheid. Dankbaarheid voor wat we mogen oogsten, dankbaarheid voor diegene die naast ons staan en dankbaarheid voor het leven. Dit is te uiten in een etentje met de mensen waarvan je houdt. En dat heb ik dan ook gedaan. Door omstandigheden werd het een uitgebreid menu voor mij en mijn vriend. Maar we hebben er van genoten, van het eten en van het samenzijn. Uiteindelijk is er niets beter dan je eigen gezin, in dit geval wij en de konijntjes.

Daarnaast is dit een feest waar je terug kijkt op je doelen die je gesteld hebt. Dus ik heb al mijn doelen eens bekeken en dan ook maar meteen neer geschreven in welke mate die behaald zijn. En de manier waarop sommige doelen in eerste instantie zijn beschreven kan ik nu ook achterhalen waarom ze wel of niet behaald zijn. En natuurlijk kwamen er ook al nieuwe doelen naar boven drijven. Zo zal ik verder werken met het tarot, en staan er nog een paar kleine projectjes klaar om uitgewerkt te worden voor het Samhain is. Tegen dan hoop ik de laatste doelen behaald te hebben en de nieuwe op papier te zetten.

Verder heb ik voor mabon lange wandelingen gemaakt deze week. Door het heksenbos (zo heet het bos hier achter mijn huis, hoe gaaf is dat!) en door de moestuinen. En wat mij vooral in de moestuinen opviel is dat de oogst vroeg is dit jaar. En ik liep er maar over te denken hoe het kan dat de  pompoenen al rijp zijn. En tijdens een uitstap naar de kust werd het me duidelijk. Door de warme winter van verleden jaar zijn alle planten bijna een maand eerder begonnen met groeien en bloeien. Daarmee zijn de meeste vruchtdragende planten al klaar met hun vruchten. Wat is de natuur toch wonderlijk soms. :)

En zo heb ik mijn Mabon doorgebracht. Niet chique, maar lekker rustig als een mini-vakantie :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten