dinsdag 7 oktober 2014

Prepping for Samhain!!

Zo het is dan tijd om na te denken over Samhain... Nieuwjaar en het einde van dit spirituele jaar. Maar hoe ga je daar mee om? Wel om te beginnen ga je zitten denken, denken, denken... Over alles eigenlijk, en waar niet over?

Ik begon met het overdenken van mijn doelen dit jaar. Sommige zijn behaald, andere bijna en weer andere niet op de manier zoals het eigenlijk bedacht was. Zo wou ik 20 kilo afvallen hahaha! Wel het is bij 10 gebleven, maar ik voel me wel 20 keer beter over mezelf en mijn eigen lichaam wat eigenlijk het effectieve doel was.

Ook was ik dit jaar bezig met het aanleggen van een kruiden- en stenenbasis. Ja beetje vaag hè? Wel dat doel is dan ook vaag ingevuld. Mijn collectie is gegroeid, ontploft bijna, maar de informatiefiches in mijn Book of Shadows bleven maar ontbreken. Dus ben ik het hele weekend bezig geweest met het opstellen van die fiches. Zo kan dat ook weer afgesloten worden dit seizoen.

Maar leuker nog: Het opstellen van de nieuwe doelen. Ook iets typisch voor Samhain. Maar ja waar start je? Wat neem je mee van dit jaar naar het volgende? Waar wil je verder op bouwen en wat laat je achter? Ik heb genoten van mijn jaar bij Carya, maar dat is bijna tot een einde gekomen. Volgend jaar zal ik iets nieuws doen aangezien mijn bijdrage zal stoppen. Het staat bijna allemaal al uitgedokterd en opgeschreven, mijn volgend jaar gaat er eentje zijn van verdieping en werk aan mezelf.

En dan is het eigenlijk nog veel werk voor Samhain begint. Dit is een tijd van inkopen doen ook. Natuurlijk ingrediënten voor het etentje dat we doen met Samhain, maar ook de kerstinkopen zijn begonnen. Voor sommigen is dat vroeg, oktober en kerst. Maar door zo vroeg te beginnen worden de kosten gespreid, en ik hou gewoon van kerst/yule. De sfeer, de geuren en natuurlijk de gezelligheid. Maar meer over Yule in een maand ;)

Dus wat ik doe voor Samhain aanbreekt? Denken aan alles at gedaan moet worden, lijstjes opstellen en aferken, vooral afwerken. En dit allemaal in mijn stoel, met een dekentje en een superlekker kopje frambozenthee terwijl de regen op de ramen klettert. Best een goed leven voor een heksje he? ;)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten