zaterdag 11 oktober 2014

Schrijven over Tarot

Schrijven over het tarot. Voor sommigen is het ontzettend moeilijk, voor anderen gaat het heel gemakkelijk. Ik schrijf nu net een klein jaar over tarot zelf en ik heb enkele tips verzameld betreft het tarotdagboek voor andere beginners die ik hier zal uitleggen. 

Het tarotdagboek wordt vaak aanbevolen en ik ken verschillende mensen die het aanprijzen op blogs, youtube en tarotfora. Je begint met een boekje, schrift of een mapje op je computer waar je alles in verzamelt en begint te schrijven. Maar voor velen de vraag: Waarover? En hoe pak ik dit aan?


Dit is een foto van mijn tarotboek. Hierin verzamel ik alles wat met tarot te maken heeft en zaken die me triggeren, mijn oog vatten. Het boek is in 4 delen opgedeeld. Ten eerste zijn er de kaarten, elke kaart is opgesomd en heeft een beschrijving en betekenis gekregen. Natuurlijk staat er bij elke kaart ook de quote die op mijn eigen deck staat. Als je zelf een boek wilt maken kan je zoeken naar eigen quotes, titels van boeken of liedjes, lyrics, gedichten of afbeeldingen die jij passend vindt bij elke kaart. Bij mijn kaarten hou ik ook bij wat ik zie op de kaarten uit de decks die ik zelf bezit.

Het volgende deel zijn leggingen, spreidingen en schema's. Sommige zelf gemaakt en beproefd, andere van het internet en de meesten geven me gewoon ontzettend veel inspiratie om met de kaarten te werken. Pinterest is mijn grote vriend daarvoor. Zoek je een begin kijk dan eens op mijn Tarotboard: http://www.pinterest.com/LoenaAraya/tarot/

Vervolgens het derde deel, dat hangt samen met het tweede deel, dat zijn namelijk mijn uitgewerkte leggingen. Het schema met een korte uiteenzetting van de getrokken kaarten, en of ze gewoon lagen of omgekeerd. Daarbij gebruik ik symbolen zoals hieronder te zien. Super handig en super snel zodat je snel over kan gaan naar de beschrijving en plaatsing van je legging.


En dan zijn er de algemene tarotweetjes, opvallende inzichten en zaken die er gewoon niets te maken met tarot op het eerste gezicht. Hieronder vallen foto's, uitleg over enkele theorieën van het tarot,  kaballah, en tips en tricks. Alle trivia die belangrijk genoeg is voor mij om op te slaan. Het meest uit de boot vallende deel zal wel de uitleg van de naam Jaweh zijn in het hebreeuws (Joed-Hee-Waw-Hee)Hahaha ja ik heb brede interesses wat dat betreft, en dat is maar goed ook. Tarot is een vak apart en er zijn zoveel verschillende invalshoeken dat het echt geen slecht idee is om zoveel mogelijk kennis op te doen op zoveel mogelijk paatsen.

Als laatste wil ik nog meegeven dat mijn tarotboek een grote wirwar is. De vier delen die ik heb op gesomd staan kriskras door elkaar en alles is vrij onduidelijk voor de rest van de wereld. Dit is hoe mijn brein nu eenmaal werkt. Alles staat namelijk in chronologische volgorde, wat ik eerst leer komt als eerste in mijn boek. En zo zal ik mijn boek blijven invullen tot het einde der tijden denk ik. 

Voel zelf aan wat jouw manier van werken is, laat je inspireren en schrijf! Schrijf over alles wat je leest en mee maakt met het tarot. Je zal versteld staan van wat je allemaal zal leren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten