dinsdag 25 november 2014

Elementen - Aarde

We zijn inmiddels al een tijdje in de volgende fase van het jaar beland. De herfst is zo goed als afgelopen en de winter heeft haar intrede gedaan. Het vriest 's nachts, de temperaturen worden kouder. Maar ook aan de bomen kan je het zien, waar ze in de herfst schitteren ze in al hun kleuren, maar na een goede vriesbui verliezen ze hun energie. Het is echt gedaan, vanaf nu is het wachten op de eerste sneeuw.

Aarde is het element waarbij we ons terugtrekken. In onze sjaals en dikke jassen, in onze huizen en ins onszelf. Aarde is het element van meditatie en reflectie. Het is een tijd om na te denken en om je basis te verstevigen. Voor mij is het een tijd waar schrijven in de spotlights staat. Ik filosofeer het best op papier, en zo ontdek ik ook een heel aantal dingen over mezelf.

Zo heb ik een heleboel zaken uit te klaren, soms banale onderwerpen, soms heftige. Maar voornamelijk probeer ik vragen op te lossen. Een van de volgende vragen die ik zal oplossen is mijn visie op godheden, bestaan ze (ja of nee?) en als dat een ja is, waar vind ik ze dan? Voor mij is dat geen vraag waar ik snel een antwoord op kan geven. Mijn vorige vraag was: heb ik nood aan erkenning? Heb ik het nodig om met anderen in discussie te gaan en daar mijn mening te verkondigen?

Mijn antwoorden waren dubbel, heel dubbel. Ja ik wil gehoord worden, ik ben ervan overtuigd dat ik  een boodschap heb te verkondigen en mensen kan helpen. Al is het maar door een
Nederlandstalige blog te zijn over hekserij. Eerlijk er zijn te weinig bronnen voor ons, te weinig mensen die hun mening geven over verschillende (hekserige) onderwerpen in het Nederlands. Maar mijn antwoord is nee als men vraagt om met mij in discussie te gaan. Alhoewel ik hou van een mooie discussie, ene deftige discussie en vooral een respectvolle discussie. De aanvallende houding, de betweterige mentaliteit en de geslotenheid voor andere meningen vind ik verschrikkelijk.  Daarom verkies ik om mijn visie op mijn blog te (blijven) delen.

Dit is wat aarde mij brengt, tijd en energie om na te denken. Niet op te sluiten zoals iemand mij vroeg, maar bedachtzaam. Trager lijkt het soms ook wel, zeker nu het buiten koud is. Aarde is een element volgens de astrologische kenmerken mijn karakter bepaald.

Het is een vrouwelijk element, een voedend en verzorgend element. Dit is een tijd van rust en herbronning. Maak hiervan gebruik voor we in de lente weer met zijn allen naar buiten rennen en met nieuwe plannen beginnen.


Liefs Loena



Geen opmerkingen:

Een reactie posten